Loading Dogodki

« Vsi Dogodki

  • This dogodek has passed.

Podaljšano: Filmski program Black Box v GT22

22. marca 2016 / 09:00 - 13. maja 2016 / 21:00
lampa

Aprilski program Black Boxa, ki je naveden spodaj, smo podaljšali do srede maja, ko ga bomo v prvem GTjevsko-udarniškem filmskem podkastu tudi podrobno in z gosti predstavili. Takrat sledi tudi napoved in začetek novega programa kratkih. Se slišimo!

Vsak dan v aprilu od 9-21h v BLACKBOXU v GT 22 vrtimo zgodnje Kubrickove, Polanskijeve, Lyncheve, Harrisove in Scorsesejeve kratke filme. Pridete lahko kdajkoli, tudi med šolskim odmorom ali službeno malico, saj filmi trajajo od minimalno ene do maksimalno dvajset minut. Vrtimo jih kot v muzeju … ko se konča, se spet začne … In nihče ne bo sedel pred vami. 😉 

 

AKTUALNI PROGRAM:

.007 (do 13.5. med 9:00 in 21:00):
pon/mon Stanley Kubrick – DAN BORBE (Day of the Fight), 1951
tor/tue Roman Polanski – SVETILKA (Lampa), 1959
sre/wed David Lynch – SIX FIGURES GETTING SICK, 1967
čet/thu Hillary Harris – ORGANIZEM (Organism), 1975
pet/fri Martin Scorsese – THE BIG SHAVE, 1967

 

VEČ:

pon/mon Stanley Kubrick – DAN BORBE (Day of the Fight), 1951, 16′

»Morda se sliši smešno, a najboljša stvar, ki jo lahko naredi mladi filmar, je, da vzame kamero in posname film, kakršenkoli že«. To so besede Stanleya Kubricka, ki mu je oče pri 13 letih podaril fotografski aparat, da bi v njem zbudil vsaj neko zanimanje, ki ga Kubrick v šoli ni našel. Skupaj s šahom, za katerega ga je prav tako navdušil oče, je fotografija postala njegova strast, kot fotograf je tudi začel svojo poklicno pot. Obenem je bil strasten obiskovalec kinopredstav in snemati je začel tudi iz prepričanja, da lahko vse, kar je videl v kinodvoranah, posname bolje. Leta 1950 je z vsemi prihranki posnel svoj prvi film, dokumentarec Day of the fight/Dan borbe. Takrat je na snemanja še nosil obleko in kravato, šele kasneje se je začel oblačiti bolj sproščeno, med pripravo na film One-Eyed Jacks leta 1961 pa si je v hiši Marlona Branda zaradi udobnosti celo snel hlače.
Dan borbe temelji na naslovni fotografiji iz leta 1949 z naslovom Prizefighter, ki jo je Kubrick posnel za svojega takratnega delodajalca Look Magazine. Govori o enem dnevu v življenju irskega bokserja Walterja Cartierja na dan tekme s črnskim boksarjem Bobbyjem Jamesom.
16-minutni film se začne s kratko študijo zgodovine boksa, ki jo pripoveduje poročevalski veteran Douglas Edwards, z noir tonom glasu. Zatem sledimo Walterju (in njegovem bratu Vincentu) skozi dan, ko se pripravlja na večerno tekmo. Najprej poje zajtrk, obišče zgodnjo mašo in se pripravlja na prvo tekmo ob 16:00. Ob 20:00 čaka v svoji garderobi in vidmo, kako se skozi mentalno transformacijo spremeni v pretepaški stroj, ki ga zahteva množica. Ob 22:00 se sooči z Jamesom in spremljamo njuno borbo, posneto v živo 17. aprila 1950.

tor/tue Roman Polanski – SVETILKA (Lampa), 1959, 8′

» Za najboljše filme ni odgovoren nihče drug kot režiserji.« Takšno stališče ima do filma Roman Polanski, poljski režiser, ki že od leta 1978 zaradi nekdanje obsodbe o posilstvu ni obiskal Amerike.
Svetilka je eden njegovih najzgodnejših kratkih filmov. Osemminutni film iz leta 1959 je bil sicer diplomski film njegovega sošolca, Krzysztofa Romanowskega, avtor scenarija in režiser pa je bil prav Polanski. Ko ostareli izdelovalec lutk nekoč zapusti svojo trgovino, začnejo deli lutk šepetati med sabo. Prodajalna začne goreti, vendar nihče od mimoidočih tega ne opazi. Polanski je v filmu odigral vlogo statista.

sre/wed David Lynch – SIX FIGURES GETTING SICK, 1967, 1′

»Življenje je zelo, zelo zapleteno in enako mora biti dovoljeno filmom«. Tako David Lynch, ki nas z vsako novo mojstrovino prikuje na ekran ali platno. Svojih filmov nikoli ne razlaga.
Six Figures getting sick je eksperimentalni kratki animirani film Davida Lyncha, ki ga je kot prvi film (študetnski projekt) razvil v času študija na Akademiji uporabnih umetnosti v Pennsylvaniji. Posnel ga je z 200 dolarji, sošolci pa so bili nad njim navdušeni, prav tako je zanj prejel študentsko nagrado. Kritiki so v filmu opazili enako narativno strukturo kot pri Lynchevem filmskem prvencu Eraserhead.

čet/thu Hillary Harris – ORGANIZEM (Organism), 1975, 19’22”

Hillary Harris je bil ustvarjalec dokumentarnih filmov, eden od pionirjev time-lapse photography (nasprotno od slow-motion).
Organizem je epska vizija New Yorka, ki jo je Hillary Harris snemal 15 let (med 1959 in 1974), v katerem uporabi time-lapse tehniko snemanja, s čimer ustvari edinstven eksperimentalni pogled na svet, ki ga naseljujemo.

pet/fri Martin Scorsese – THE BIG SHAVE, 1967, 6′

»Vsak film je prepleten s toliko drugimi filmi. Temu ne moremo pobegniti. Karkoli nekdo počne in misli, da je novo, je bilo narejeno že leta 1913.« Tako o filmih razmišlja mož z debelimi črnimi očali, ki je posnel tudi videospot za Michaela Jacksona »Bad«. Znan po tem, da film začne s prizori s sredine ali konca filma. Potem ko je leta 1956 že imel resne namene, da bo duhovnik, ga je premagala strast do filma.
V The big shave, poznanem tudi kot Viet ’67, si Peter Bernuth brije lase, nato pa še kožo v vse bolj krvavem prizoru v kopalnici. Številni kritiki so film komentirali kot metaforo samodestruktivne vpletenosti ZDA v vietnamsko vojno, na kar nakazuje alternativni naslov.

* v izobraževalne namene in v podporo Kinu Udarnik / for educational purpose and in the support of Cinema Udarnik
* kurator / curator Žiga Brdnik

 

BlackBoxGT22 je projekcijski prostor in dodatna izpostava Kina Udarnik v GT22 na Glavnem trgu v Mariboru.

BlackBoxGT22 je dejanska črna škatla, črna soba, ki sledi logiki in konceptu črnih galerijskih, gledaliških in kino prostorov. S svojo strateško lego in dostopnostjo v centru Maribora ter s svojo izredno akustiko in arhitekturo oziroma z najvišjo možno HD kvaliteto projekcijskih priprav zvoka in slike ter z vrhunsko kuratiranim programom umetnosti gibljivih slik, BlackBoxGT22 omogoča popoln gledalčev užitek in njegovo-njeno kvalitetno izobraževanje v polju umetnosti gibljivih slik na najvišjem nivoju.

BlackBox s svojim tri tedenskim ciklom vsakodnevnih in rednih filmskih ter video predstavitev oziroma s predvajanj od ponedeljka do petka, med 10:00 in 21:00 ter z dodatnimi večernimi termini, ki jim sledijo pogovori in diskusije, najbolje možno dopolnjuje raziskovalno in laboratorijsko kulturno-umetniško platformo GT22, ki ima velik pretok posameznikov in posameznic različnih generacij in aktivnosti oziroma širi logiko Kina Udarnik in njegov koncept spoznavanja, analiziranja in gledanja umetnosti gibljivih slik povsod.

Med avtorji, ki jih je BlackBoxGT22 redno in kontinuirano predstavljal v 2015 in jih bo nadaljeval v 2016 so pionirji in pionirke, legende in vrhunski ustvarjalci in eksperimentatorji kot so Chris Marker, Abbas Kiarostami, Kenneth Anger, Charles and Ray Eames , Peter Kubelka, Dušan Makavejev, Henri Cartier-Bresson, Travis Wilkerson, Bruce Baillie, Aitken Doug, Cindy Sherman, Dargay-Nepp-Jankovics, John Weiley, Raphaël O’Byrne. Sledile pa bodo tudi predstavitve festivalov StopTrik, StudentCuts, Animateka, Malega Slona in drugih.

Več na: https://tgas2014.wordpress.com/blackbox-gt22/

 

Prejšnji programi:

.udarnik006 + StudentCuts IFF (16.2 – 16.3):
pon/mon N.Kodrič, V.Senekovič, J.Brdnik, M.Vinkovič – Sreča na poti (2015) – 9’13”
tor/tue Dolar Jan, Piko Mitja – Blodnja (2015) – 9’07”
sre/wed Puhek Maruša – 22 days in Scandinavia (2015) – 7’21”
čet/thr Nakagawa Ku – Flightless Ladybugs (2015) – 7’39”
pet/fri Erbrich Marco – Deep Dance (2014) – 6’11’’

Udarnik.001* @ BlackBox.GT22  (od 23.2 do 23.3):
ponedeljek Chris Marker – La Jetee (1962)
torek Abbas Kiarostami – Two Solution for One Problem (1975)
sreda Steven Cantor – What Remains (2005)
četrtek Travis Wilkerson – Accelerated Under-development: In the Idiom of Santiago Alvarez (1999)
petek Dargay-Nepp-Jankovics – Gustav Participates in Traffic (1961-1977)

Udarnik.002* @ BlackBox.GT22  (od 23.3 do 24.4):
ponedeljek Charles and Ray Eames – Power of ten (1977)
torek Aitken Doug – Electric earth (1994) (1999)
sreda Cindy Sherman – Nobody’s Here But Me (1994)
četrtek Abbas Kiarostami – Five Dedicated to Ozu (2003)
petek Neil Burger – The Illusionist (2010)

Udarnik.003* @ BlackBox.GT22 (od 30.4 do 31.5):
ponedeljek Chris Marker – Sans Soleil (1983)
torek John Weiley – Solarmax (2000)
sreda Raphaël O’Byrne – Henri Cartier-Bresson-Just Plain Love (2001)
četrtek Dušan Makavejev – W.R.-Mysteries of the Organism (1971)
petek Dargay-Nepp-Jankovics – Gustav Wants to Be Marry (1961-1977)

Udarnik.004* @ BlackBox.GT22  (od 29.5 do 29.6):
ponedeljek Kenneth Anger: Scorpio Rising (1963)
torek Bruce Baillie: Castro street (1966)
sreda Abbas Kiarostami: The Bread and Alley (1970)
četrtek Peter Kubelka: Schwechater (1958)
petek Dargay-Nepp-Jankovics: Gustav and the cat-to-be (1961-1977)

Udarnik.005* + preSTOPTRIK @ BlackBox.GT22 (od 29.5 do 29.6):
ponedeljek Mike Please – Marilyn Myller (2013) – 6’
torek Daisy Jacobs – The Bigger Picture (2014) – 7’45”
sreda Lei Lei, Thomas Sauvin – Recycled (2013) – 5’32”
četrtek Ana Nedeljković, Nikola Majdak Ml. – Rabbitland (2013) – 7’25”
petek Ivana Bošnajk, Thomas Johnson – Simulacra (2014) – 8’40’’

Podrobnosti

Začetek:
22. marca 2016 / 09:00
Konec:
13. maja 2016 / 21:00
Dogodek Categories:
,
Dogodek Tags:
, , , , , , , ,

Prizorišče

GT22
Glavni trg 22
Maribor, Slovenia
+ Google Map